Search This Blog

Tuesday, May 24, 2011

Monoloq (2)

Cita-cita dolu-dolu...mungkin sampai sekarang.

Wartawan?? skil mengayat hanya setakat meraih SPM gred 1.

Penggunting rambut??.. Yes..aku boleh potong rambut sendiri dari dulu sampai sekarang. Aku gunting rambut members masa kat hostel dulu. Aku gunting rambut abah.Aku gunting rambut emak..(sob sob). Aku gunting rambut maid aku (kes nak jimat).Aku gunting rambut anak2 aku. Tapi sekarang depa dah pandai demand nak gunting kat kedai.Cuma aku belum bukak salon je.

Peniaga?.. Arhgghh...kolot sungguh bunyi nye. Cakap lah businesswomen, baru ada kelas sikit bunyi nye.Orang kata kalau nak berniaga kene berkawan dengan orang yang dah berniaga. Maka, dulu-dulu aku pernah mintak kerja kat kedai-kedai runcit, tapi tak pernah berjaya. Angan-angan aku tak melangit tinggi. Aku hanya inginkan sebuah kedai runcit. Dari sebuah kepada 2 buah, kemudian 3 buah sampailah aku boleh membuka rangkaian supermarket aku sendiri. Amboi, kata tak melangit. Cuma sebuah kedai pun aku tak de lagi.

3 comments:

AI said...

bile pulok mu mintak keje kat kedai runcit tu...x tahu pong...

Dr Singa said...

kedai yang bernama 'Mulanya di sini'
@ ' start here meh..'

szar said...

AI - its really a history. Tebal muke wo.

DrS - pasti..suatu hari nanti.