Search This Blog

Thursday, May 26, 2011

Aduh...aduh sakitnya.

Time is the best healer. Itu kata orang, kini kataku jua.

Kurang lebih 2 minngu lepas tetiba aku sakit belakang. Memula sikit,aku diamkan aje..lepas tu makin sakit...makin sakit...dan semakin sakit. Its so excruciating pain. Rasa sakit macam nak beranak.

Tak boleh jadi ni. Kene mintak second opinion. Aik terus second opinion. Mana first opinionnye. Firt opinionnya dalam kepala aku sendiri le. Worst thing ever! Prolapse disc! MRI ! Operation or conservative treatment! Kalau kat Msia boleh jugak terjah kekawan buat MRI terus tapi kat sini mana ada kawan2 ma!! Semua kene proper channel.

Akirnya buat appoitment jumpa doketo. Jumpe aku tak sampai 1 minit! Jawapannya: OK, keep moving, keep going..u will be better in 2-3 weeks time. If not come again I refer u to physiotherapy. Itu aje. Takde MRI...tak yah operation.

Aku ikut nasihat dia...keep moving...keep going. Kun fa ya kun...sakit aku makin kurang.

Moral:
1. Jgn ikut kepala otak sendiri aje.
2. Second opinion pun penting...3rd...4th..
3. Kalau sakit sikit2 tu , tak yah lah terjerit2 macam org tu yg kat dlm labour room.
4. Jgn lawan cakap doketo.

4 comments:

AI said...

kene buat alignment tu...

szar said...

balancing sekali....

zonaku said...

salam singgah.........

sakit belakang mmg sakit kan...........

Dr Singa said...

5. jangan pikir yang buruk-buruk dulu